Дистанційне навчання та дистанційна робота педагогів Матусівського НВК №2 у режимі карантину
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», наказу Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2020 року № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу СOVID-19», Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 04 жовтня 2006 року №359, Розпорядження Матусівської сільської ради від 11 березня 2020 № 01-04/9 «Про закриття НВК на карантин та переведення учнів на дистанційну форму навчання», наказу Матусівського НВК №2 від 11.03.2020 року №19 «Про призупинення освітнього процесу в закладі та переведення здобувачів освіти на дистанційну форму навчання», в зв’язку з ускладненням епідеміологічної ситуації та з метою обмеження розповсюдження коронавірусу СOVID-19 запроваджено у Матусівському НВК №2 запроваджено дистанційне навчання та гнучкий (дистанційний) режим роботи працівників навчально-виховного комплексу.
Тож перед педагогами постало непросте завдання: як організувати продуктивний освітній процес дистанційно? На допомогу організації і впровадженню дистанційного навчання прийшли інформаційні комунікаційні технології. Адже освітні програми потрібно виконати, а до кінця навчального року лишилось не так багато часу. Щоб впоратись із цією непростою ситуацією, дистанційе навчання учнів, педагоги використовують безкоштовні сервіси Classmill.com та Google Classroom. На цих онлайн-платформах триває робота в режимі реального часу та за завданнями для домашнього опрацювання. Вчителі контролюють виконання домашніх завдань з вивчених тем дистанційно, оновлюють домашні завдання, змінюють термін виконання, прослідковують, коли було виконано завдання учнями, оцінюють їх, та отримують від учнів проєкти, а самі, на допомогу кращого засвоєння теоретичного матеріалу, завантажують відео- чи аудіо файли. Також для дистанційного навчання учнів педагоги використовують соціальну мережу Facebook. В основному, для перевірки письмових завдань та читання напам’ять віршів, уривків художніх творів на допомогу прийшли додатки Viber та WhatsApp. Вчителі та учні використовують ці ресурси тому, що вони забезпечують доступність у взаємообміном інформацією, фотофайлами, що сприяє співпраці. Це дуже просто і ефективно.
Педагоги під час карантину використовують можливість для самоосвіти, покращуючи свої знання з ІКТ, інноваційних технологій, з педагогіки та психології. Для цього вони використовують онлайн-ресурси: EdЕra, «На урок», «Всеосвіта», портал Міністерства цифрової трансформації «Дія», «Мій клас», «Prometheus», «TKUMA institute» та інші. езультативність цієї роботи є отримані сертифікати. Педагоги беруть участь у різних вебінарах, ознайомлюються з новими нормативними документами МОН України, опрацьовують фахову літературу, обирають веб-сервіси для дистанційного навчання, готують та розміщують власні розробки на сайтах. Навчання в умовах карантину сповнене позитивом! Серед педагогів проведено флеш-моби: декламування віршів Тараса Шевченка, Ліни Костенко, відео опубліковано у мережі Facebook, на сайті нашого закладу.
Отже, дистанційне навчання має свої позитивні моменти: діти навчаються працювати самостійно, виховують у собі силу волі, витримку, бажання до освоєння нового навчального матеріалу та опанування нових інформаційних технологій. А серед недоліків - необ’єктивне оцінювання знань учнів (діти використовують готові домашні завдання, які розміщені в Інтернеті), не всі форми і методи вивчення нових тем підлягають вивченню у формі он-лайн. Адже сучасний ринок освіти пропонує масу можливостей навчатися дистанційно. А з вільним доступом до Всесвітньої мережі Інтернет, вдосконаленням інформаційних комунікаційних технологій дистанційна освіта стає можливою і ефективною. Але з головних передумов до такого навчання - бажання наших учнів отримувати знання.